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 Sujet du message: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALENT
MessagePosté: 27 Avr 2020, 16:46 
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...(je poursuis le titre) dans une plage de vent la plus large possible.

On voit beaucoup de profile d'aile et de fuselage très différent les uns des autres.
Je me demande quel serait le profil le plus polyvalent dont le ratio contrôle/ vitesse serait le plus performant quelque soit les conditions sans être obligé de devoir choisir entre 3 fuselages, 3 ailes avant et arrière avant chaque sessions.
J'ai un F4 et j’apprécie de devoir choisir seulement entre 2 ailes et rajouter un petit réglage. Mais tout est perfectible...

Les innovations actuelles vont dans le bon sens: Les ailes avant ont été avancé sur le fuselage pour plus de portance, certains intègrent même le fuselage a l'aile pour une rigidité renforcée. Quelle serait la position idéale du mat par rapport au fuselage pour une portance plus équilibrée. Son inclinaison également a de l'importance.
L'aile de la mouette semble avoir dessiné nos ailes avant par mimétisme de dame nature. Mais on doit pouvoir encore jouer sur des micro détails... pour gratter des micros noeuds.
En résumé on pourrait surement optimiser l'équilibre de chaque éléments du foil pour réduire les surfaces de frottement.

Faites part de vos réflexions....


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 27 Avr 2020, 17:48 
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Pour moi ça a beaucoup à voir avec la polaire de l'aile / du profil / de l'ensemble aile-stab sur une grande plage d'angles et de vitesses...

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Matos lac et vent faible, 100% foil même si je pourrais compléter avec une freeride 115 litres pour le fort et une wing pour le très très light.
Flotteurs : IQFoil / Slant 133 / ex-proto Horue Flikka
Foils : SB Team Set + IQ
Voiles : freeraces 2 - 3 cam de 5.9 à 9.0
1.86 m - 100 kg


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 27 Avr 2020, 18:27 
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Question pour ponpon

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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 27 Avr 2020, 21:32 
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Inscription: 21 Fév 2018, 15:30
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I do 12 to 25+ knots (last session 35 in the gusts, a friend was out with 4.1 and a 100 freestyle board with fin with similar weight) with my F-One Levo 900carbon and 4.9, due to the very well worked out twist pattern towards the tip the position of the power just does not move, and the lift stays the same over a wide speedrange. I think there's no foil out there on the market today with a wider range of use and would encourage you to try. Also, 30+ knots top speed is easily achievable with this freeride wing, but thats absolutely not at the expense of control.

Image

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Sponsors: F-One foils / F-One Benelux; Manera Wetsuits; S2Maui / S2Maui.nl; Windfoil Benelux

Freeride/style: F-One RocketWind Carbon 105,120,135 & Bamboo 120, F-One Papenoo 95&125, F-One windfoil Levo900 Alu 2018&2019, F-One windfoil Levo900 Carbon 2020, F-One windfoil IC6, S2Maui Dragon 3.0-3.8-4.2-4.9.

Race: Phantom Iris RF9.0 & SF10.0, Lokefoil LKRace L/M, PD Formula V3.

NED-505 / 192cm / 86Kg


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 28 Avr 2020, 11:59 
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Inscription: 27 Jan 2014, 21:03
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Thanks Whiteofheart for the response. Maybe I misunderstood but Is there any trim set up on the stab like on My F4.
Your 4.9 must be a slalom cam sail I guess for the proper stability.

It is amazing that you have the same lift with such a 20 nts wide range of wind.

Just one more last request. How long is you fuselage?


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 28 Avr 2020, 19:58 
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jimmy355 a écrit:
Thanks Whiteofheart for the response. Maybe I misunderstood but Is there any trim set up on the stab like on My F4.
Your 4.9 must be a slalom cam sail I guess for the proper stability.

It is amazing that you have the same lift with such a 20 nts wide range of wind.

Just one more last request. How long is you fuselage?


My 4.9 is a 4-batten wavesail and theres no trim option on the stab (well shimming ofcourse). The power does not move, therefore no depower on the stab is really needed if the foil and board are balanced together.

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Sponsors: F-One foils / F-One Benelux; Manera Wetsuits; S2Maui / S2Maui.nl; Windfoil Benelux

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NED-505 / 192cm / 86Kg


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 29 Avr 2020, 06:28 
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In my understanding, Slingshot wings have the same feature, twist, to get a similar lift accross the wind range. I don't know if there are others (AFS and Horue don't).

However it adds some drag, so potentially reduces the top speed fro a fixed sail force.

JMF

_________________
Moses 105 / 790 + 799 ; Horue Tiny 120L ; Sailworks Flyer 7.0, 5.2 et 4.5
Moses M82 / 799+W1000 ; AFS Fly 5.3" ; Takoon 5m2 + 3.5m2

Poids : 66kg

Etang de Berre (13)


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 29 Avr 2020, 10:09 
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I can remember that Alpine was claiming that kind of inovation/twist for it's first real windfoling wing

_________________
te chies pas


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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 29 Avr 2020, 17:09 
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Messages: 243
jmf11 a écrit:
In my understanding, Slingshot wings have the same feature, twist, to get a similar lift accross the wind range. I don't know if there are others (AFS and Horue don't).

However it adds some drag, so potentially reduces the top speed fro a fixed sail force.

JMF



Sorry JMF, but Horue has little twist on the wings and evolutive profile all along the lengh :!:

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 Sujet du message: Re: VITESSE: QUEL SERAIT LE PROFIL DE FOIL LE PLUS POLYVALEN
MessagePosté: 29 Avr 2020, 18:40 
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Horue a écrit:
jmf11 a écrit:
In my understanding, Slingshot wings have the same feature, twist, to get a similar lift accross the wind range. I don't know if there are others (AFS and Horue don't).

However it adds some drag, so potentially reduces the top speed fro a fixed sail force.

JMF



Sorry JMF, but Horue has little twist on the wings and evolutive profile all along the lengh :!:


My bad Philippe. Thanks for the clarification.

JMF

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